Prenos moči

Porsche 911 GT3

Prenos Moči GT3

Prenos moči

Porschejev menjalnik z dvojno sklopko (PDK)

PDK je sestavni del zgodovine športnega avtomobilizma znamke Porsche. Leta 1986 in 1987 je Porsche 962 osvojil skupno zmago v Le Mansu – z menjalnikom z dvojno sklopko, ki so ga inženirji stalno izpopolnjevali vse od 60-ih let. Hitro prestavljanje se je seštelo v sekunde, na 24-urnih dirkah v minute, na koncu pa v znamenite zmage.

Danes Porschejev menjalnik z dvojno sklopko (PDK) postavlja merila v serijski proizvodnji. S prestavljanjem v milisekundah in brez prekinitve prenosa vlečne sile za boljše pospeševanje in zmerno porabo goriva.

Vendar pa lahko postane še boljši: za 911 GT3 ima menjalnik PDK še športnejše nastavitve. Za 911 GT3 značilna kratka prestavna razmerja in natančne, kratke prestavne poti na obvolanskih prestavnih ročicah. Pridih športnega avtomobilizma doda 7 prestav, osredotočenih na zmogljivost. Prestavno razmerje za 7. prestavo je športno in zasnovano za največjo hitrost. Pri ročnem načinu prestavljanja z izbirno ročico je smer enaka kot pri dirkalnikih v športnem avtomobilizmu: nazaj za prestavljanje navzgor, naprej za prestavljanje navzdol.

Tehnika menjalnika PDK: sestavljata ga 2 menjalniška sklopa, ki sta vgrajena v skupno ohišje. 2 menjalniška sklopa zahtevata 2 sklopki. Dvojna sklopka oba menjalniška sklopa preko 2 ločenih pogonskih gredi izmenično stično povezuje z motorjem. Pri prestavljanju se ena sklopka odpre, druga pa istočasno zapre. To omogoča prestavljanje v milisekundah. Rezultat: pospešek, skupna zmogljivost in manjša poraba goriva. Občutek vožnje je še bolj dinamičen, agilnost pa večja. Kaj pa samo prestavljanje? Ga boste občutili. In slišali. Elektronsko krmiljenje menjalnika sistema ISP (Intelligent Shift Program) poskrbi za spontano in hitrejše prestavljanje v višjo prestavo pri pospeševanju in prestavljanje v nižjo prestavo pri zaviranju z motorjem. V načinu PDK SPORT je prestavljanje navzdol pri zaviranju agresivnejše, pri pospeševanju pa se prestavne točke pomaknejo še dlje nazaj. Tudi prestavljanje navzgor boste doživeli fizično in čustveno.

6-stopenjski športni ročni menjalnik GT*

Odkrito povedano, na tej točki vam ne moremo obljubiti veliko. Razen veliko truda, znoja, bolečin v mišicah in solz. Solz sreče, saj je opcijski 6-stopenjski športni ročni menjalnik GT v voznikov prostor vrnil čisti užitek ročnega prestavljanja.

Na voljo je 6 prestav, osredotočenih na zmogljivost, in prestavljanje, ki požene kri po žilah.

Vaša naloga: delo z rokami in nogami. V veliki meri. Prestavna pot? Izjemno kratka. Vsako prestavljanje? Izredno natančno.

Pri 6-stopenjskim športnem ročnem menjalniku GT poudarek ni na vsaki desetinski sekunde, temveč na brezpogojnem užitku v vožnji in neokrnjenih čustvih.

Poleg tega novi 911 GT3 z ročnim menjalnikom, vključno z dvomasnim vztrajnikom in mehansko prečno zaporo diferenciala na zadnji premi, prihrani približno 17 kg.

Kaj to pomeni za vas? Neokrnjen užitek v vožnji. Tako na ovinkastih cestah kot tudi na dirkalni stezi. V čistokrvnem športniku, zaradi katerega boste vedno znova potočili nekaj solz sreče.

Dinamična funkcija vmesnega dodajanja plina vašim čustvom ne bo dovolila predaha. Tudi zvok vam bo odmeval v ušesih. Ne glede na to, v kateri prestavi boste vozili.

*Na voljo predvidoma od 09/2017 naprej.