Podvozje

911 GT3

911 GT3 podvozje

Podvozje

9 zjutraj. Čisto običajen torek. Ali sreda. Zeleno gričevje vse naokrog. Obsijano s soncem. Švabska idila.

Mir prekine testni avtomobil, ki šviga po testni progi v Weissachu. Pelje skozi severni ovinek, nato skozi Can-Am-Nord in Bottovo šikano. Vzpon Alter Hof? Ostaja na levi strani. V drugi prestavi čez vrh Flachta. Z največjo hitrostjo po dolgi ravnini mimo posvečenih hal oddelka za športni avtomobilizem. In znova proti severnemu ovinku. In znova. In znova. Mesec za mesecem. Tako poteka natančna uglasitev avtomobila.

Kar zveni kot športni avtomobilizem, je pravzaprav vprašanje filozofije. Ne toliko filozofija Platona, Hegla in Kanta, pač pa filozofija natančne uglasitve in podvozja novega modela 911 GT3. Tudi to je zapletena zadeva.

Naši inženirji v Flachtu namreč uporabljajo popolnoma enake parametre, kot jih najdemo v športnem avtomobilizmu. Pri Porscheju prenos tehnologije ni le prazna obljuba.

Do 10 let nazaj je veljajo, da mora biti podvozje "trdo kot kamen". Temu primerno so bili nastavljeni vzmeti, stabilizatorji in blažilniki. Toda trdo ne nujno pomeni tudi najboljše zmogljivosti. Če proga ni popolnoma ravna, tovrstna nastavitev podvozja ne zagotavlja vedno popolnega oprijema vseh štirih koles. To obenem pomeni tudi manjšo vlečno silo, manjši prečni pospešek, manjšo zavorno moč.

Podvozje novega modela 911 GT3 je bilo za dodatno izboljšanje vozne dinamike zasnovano povsem na novo.

Rezultat: visoka stopnja vzdolžne, prečne in smerne stabilnosti ter izjemna natančnost krmiljenja. Poskrbljeno je tudi za več udobja na daljših poteh. Za dosego vsega navedenega pa se po našem mnenju izplača prevoziti še nekaj tisoč dodatnih krogov.

Kolotek, previs in stabilizatorje lahko individualno nastavite za uporabo na dirkalnih stezah.