Motor

911 GT2 RS

Motor 911 GT2 RS

Motor

Vsakdo je lahko neomajen. Ali je dejansko tudi vpliven, pa je odvisno od njegove odločilne značilnosti: karizme. Sposobnost voditi in biti v ospredju. Podatki o zmogljivosti novega modela 911 GT2 RS kažejo na to, da bi mu številni sledili – verjetno tudi zato, ker ga ne morejo prehiteti.

Vir njegove naravne vplivnosti: 6-valjni biturbo bokser motor, ki je nizko vgrajen v zadnjem delu vozila, 4-ventilska tehnika, variabilna turbinska geometrija (VTG) z velikimi polnilniki in na novo zasnovanim sistemom polnilnega zraka, neposredno vbrizgavanje bencina (DFI), VarioCam Plus. In prenos moči izključno preko zadnje preme.

Motor iz gibne prostornine 3.800 cm³ pri 7.000 1/min razvije izjemno moč 515 kW (700 KM). Največje število vrtljajev znaša 7.200 1/min, največji navor 750 Nm pa je na voljo že od 2.500 1/min naprej. Trajnostna neomajnost – s trajnostno zmogljivostjo.

Hiter pogled na merilnik hitrosti. Sega vse do 400 km/h. Število, ki v oči vsakega ljubitelja športnih avtomobilov prikliče solze sreče. In obenem določa zvok končne hitrosti: 340 km/h. Kako jo novi 911 GT2 RS doseže? Hitro, seveda. Pospešek z 0 na 100 km/h traja le 2,8 s. Hitrost 200 km/h doseže v 8,3 s. Čez 22,1 s je 300 km/h že mimo.

Variabilna turbinska geometrija (VTG)

Variabilna turbinska geometrija obeh tekočinsko hlajenih, vzporedno vezanih turbopolnilnikov dotekajoče izpušne pline preko elektronsko krmiljenih, gibljivih usmerjevalnih lopatic na turbinsko kolo usmerja tako, da lahko dosega razmerja tako "majhnega" kot tudi "velikega" turbopolnilnika. Sistem VTG tako v veliki meri odpravlja konfliktno stanje običajnega turbopolnilnika in omogoča optimalno izmenjavo plinov za vsak način vožnje.

Tako se pri nizkem številu vrtljajev motorja vzpostavi visoko število vrtljajev turbine in s tem visok polnilni tlak – za boljše polnjenje motorja, več navora in občutno večjo zmogljivost. Krivulja navora precej hitreje doseže višjo raven – in jo nato tudi vzdržuje. Pri visokem številu vrtljajev pa lahko nastavljanje usmerjevalnih lopatic izkorišča polni potencial velikega polnilnika – nizek protitlak izpušnih plinov za maksimalno zmogljivost. Zahvaljujoč variabilni turbinski geometriji dinamična vzpostavitev polnilnega tlaka dosega boljšo odzivnost.

VarioCam Plus

VarioCam Plus predstavlja koncept motorja 2 v 1 za zamik sesalnih odmikalnih gredi in nastavljanje hoda sesalnih ventilov.

Sistem razlikuje med običajno vsakodnevno in maksimalno zahtevo po zmogljivosti ter se prilagaja trenutnim pogojem. Preklop poteka povsem neopazno. Zanj poskrbi elektronsko krmiljenje motorja. Rezultat: spontano pospeševanje, zelo miren tek in izjemna vlečna sila.

Ekspanzijski sesalni sistem

Ekspanzijski sesalni sistem novega modela 911 GT2 RS ima v primerjavi z običajnim sesalnim sistemom spremenjeno geometrijo: razdelilna cev je daljša in ima manjši premer, sesalne cevi so krajše, zaradi česar so zračna nihanja povsem drugačna. Zmes v zgorevalnem prostoru je posledično hladnejša in se vžge tako, da zagotovi boljšo zmogljivost. Hladilniki polnilnega zraka ta učinek še dodatno povečajo.

Namesto več zraka, kot je značilno za običajen resonančni sesalni sistem, za večjo zmogljivost torej poskrbi tudi hladnejši zrak. Rezultat: izboljšan izkoristek motorja za večjo zmogljivost in optimirano porabo, predvsem pri velikih obremenitvah in visokem številu vrtljajev.

Hlajenje polnilnega zraka

Poleg ekspanzijskega sesalnega sistema motor z ohlajenim polnilnim zrakom oskrbujeta tudi 2 velika hladilnika polnilnega zraka v zadnjem delu vozila. V ekstremnih pogojih nov razpršilni sistem za termostabilno dovajanje polnilnega zraka poskrbi tako, da omrežje hladilnika polnilnega zraka poprši z vodo.

Maksimalna zmogljivost se tako ohrani dlje, tudi pri visokih zunanjih temperaturah. Rezervoar za vodo ima prostornino 5 litrov in je lahko dostopen v prtljažniku. Prikaz v potovalnem računalniku vas obvešča o prenizkem nivoju tekočine.