Aerodinamika in design

911 GT2 RS

Aerodinamika in design GT2 RS

Aerodinamika in design

Design novega modela 911 GT2 RS mora harmonično izpolnjevati diametralno nasprotne zahteve: največjo hitrost (čim ugodnejši količnik zračnega upora (cw)) na eni strani in za dirkalno stezo optimirano aerodinamiko (čim večja sila odgona) na drugi. Ni tako preprosto? Naši inženirji radi dosegajo nove cilje – še posebej, ko ti postanejo zahtevni.

Od besed k dejanjem: mogočne odprtine za dovod zraka aerodinamično oblikovanega sprednjega dela vozila zagotavljajo optimalno hlajenje. Dodatna odprtina za odvod zraka pred sprednjim pokrovom prispeva k pretoku zraka skozi sredinski hladilnik in s preusmerjanjem toka zraka istočasno zagotavlja aerodinamičen odgon na sprednji premi. K sili odgona najbolj prispeva širok podaljšan spodnji del sprednjega odbijača. Vse odprtine za dovod hladnega zraka so zaščitene z mrežo titanove barve.

Tehnologija športnega avtomobilizma se skriva tudi v sprednjih odprtinah za odzračevanje kolotekov v blatnikih. Lamele iz karbona zagotavljajo učinkovito odzračevanje sprednjih kolotekov. To zmanjšuje nadtlak, ki nastane z vrtenjem koles, in s tem tudi vzgon. Lamele spominjajo na škrge morskega psa – naključje?

Visoko funkcionalen detajl: 2 odprtini za prezračevanje na sprednjem pokrovu. Te tako imenovane odprtine za dovod zraka NACA se že uporabljajo za prezračevanje notranjosti vozil 911 GT3 Cup. Pri modelu 911 GT2 RS pa so prvič uporabljene za prezračevanje zavornega sistema Porscheja iz serijske proizvodnje, ne da bi pri tem zmanjšale količnik zračnega upora (cw). Njihovo obliko je razvil Nacionalni svetovalni odbor za aeronavtiko (NACA), predhodnik vesoljske agencije NASA.

Razpoznavne značilnosti za izjemno učinkovitost: izjemno velike stranske odprtine za hlajenje polnilnega zraka novega modela 911 GT2 RS. Stranski pragovi so v primerjavi s predhodnikom še širši, kar poveča površino dna vozila in s tem silo odgona.

Novi 911 GT2 RS temelji na izjemno široki karoseriji modela 911 Turbo. Njegova impresivna oblikovna govorica je na zadnjem delu vozila opazna že na prvi pogled, vitke in zatemnjene zadnje LED-luči pa jo še dodatno poudarijo.

Fiksni zadnji usmernik zraka iz vidnih karbonskih vlaken dodatno prispeva h končnemu videzu vrhunskega športnika. Nosilca usmernika zraka sta izdelana iz kovanega aluminija, nova stranska nastavka pa sta lakirana z enako barvo kot zunanjost vozila. Za poudarek vozila – v vodoravni smeri.

Dva ščitnika na zadnjem pokrovu – zbiralnika zastojnega tlaka – sta prav tako izdelana iz karbonskih vlaken in motor oskrbujeta z zrakom za zgorevanje. Velike odprtine za odvod zraka na zadnjem delu vozila so značilne za 911 GT2 RS. Štiri stranice na zadnjem delu dna vozila krepijo aerodinamični učinek difuzorja.

Morda najizrazitejši detajl novega zadnjega dela vozila: zaključka izpušne cevi izpušnega sistema z optimiranim pretokom zraka, ki ustvarjata značilen odmeven zvok modela 911 GT2 RS. Tehnična funkcionalnost in optična privlačnost: katalizatorji, ki pri visokem številu vrtljajev motorja in visoki obremenitvi zasvetijo v svetlo rdeči barvi in so vidni skozi odprte lopute – vsaj za tiste, ki vam zmorejo slediti.

Če povzamemo: optimalna aerodinamika za dirkalno stezo in ugoden količnik zračnega upora (cw) za dolge ravnine. Združena v jasni oblikovni govorici. Kako že gre? Štejejo dejanja, ne besede.